Sommarhälsning från KOK
- 22 jun 2026

Nu har vi precis avslutat en fartfylld vårsäsong med massor av aktiviteter, både i skogen, i olika städer/parker och runt Siggetorp. Vi har sprungit stafetter, KM, veteranorientering med mera och vid klubbstugan har gräsklipparen Sigge börjat jobba samtidigt som våra medlemmar röjt sly, målat fasader och sett den nya bastun ta form med mera.
Under sommaren finns Hittaut-checkpoints att träna på, liksom Naturpasset runt om i Sverige. Vi har även Eskilstuna Weekend 3-5 juli i Malmköping och Hällens trekvällars 27-29 juli. Däremellan O-Ringen i Göteborg med 16 anmälda KOK:are och (minst) ett ungdomslag till Bagheerastafetten. Till nästa sommar kanske vi siktar på ett tredubblat antal deltagare när O-Ringen går i Stockholm?
Några höjdpunkter under sensommaren och hösten:
- Ons-tor 5-6 aug: Distriktsmatchen i Vingåker – Kom och heja på våra ungdomar och spring öppna banor!
- Tis 18 aug: KOK-skolestart, Siggetorp
- Sön 30 aug: KOK arrangerar Lång-DM – Anmäl dig som funktionär till Agneta
- Sön 6 sep: Medel-DM i Gnesta – Fokustävling, klubben står för startavgiften för alla medlemmar
- Lör 26 sep: Stafett-DM, Eskilstuna + Ev. läger/övernattning
- Ons 30 sep: Sprintorientering på Skansen i Stockholm
- Lör 10 okt: 25-manna, Kungens kurva – Får vi ihop två rena KOK-lag!?
- Tis 27 okt: Inomhusorientering på Biblioteket i Katrineholm
Hela höstprogrammet är nu inlagt i kalendern på hemsidan.
Med reservation för ev. ändringar!
UPPROP om valberedning!
Vid klubbens årsmöte valdes Maths Carreman till sammankallande i valberedningen, men de två anda valberedarna som ska ingå i gruppen är fortfarande vakanta. Känner du dig kallad, eller har tips på någon som Maths kan kontakta för att sondera intresse – sms:a 0730-70 53 50 eller skicka ett mail till: mcarreman58@gmail.com
Att vara med i valberedningen är ett enkelt och socialt sätt att bidra i klubbarbetet. Tillsammans hjälps ni åt att prata med medlemmar inför årsmötet i februari och hitta folk som vill engagera sig på olika sätt. Ingen förkunskap krävs och du styr din egen tid!
Glad sommar!
önskar KOK:s styrelse samt Tränings- och Ungdomskommittén
OBS! Det råder tills vidare totalt bastuförbud i Siggetorp, se info i KOK-boken

